Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Do góry

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Uroczyste zakończenie roku szkolnego - 22 czerwca

Godziny pracy pedagoga r. szk. 2014/2015

PONIEDZIAŁEK 8:00-15:00
WTOREK 8:00-15:00
ŚRODA 8:00-10:45 i 13:40-14:25 KN
CZWARTEK 8:00-13:00 i 13:00-14:00 KN
PIĄTEK 8:00-13:00

Pedagog szkolny to osoba zatrudniona w szkole w celu uzupełniania, pogłębiania i rozszerzania działalności dydaktyczno-wychowawczej prowadzonej przez nauczycieli. Pedagog organizuje w szkole pomoc psychologiczną i pedagogiczną dla młodzieży, której celem jest m.in. wspomaganie rozwoju psychicznego, efektywności uczenia.

Zwróć się do pedagoga szkolnego gdy:

  • Masz problemy rodzinne, znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej,
  • Masz problem i nie wiesz jak go rozwiązać,
  • Chciałbyś z kimś porozmawiać,
  • Chciałbyś pomóc innym, nie wiesz w jaki sposób,
  • Nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem,
  • Przyjdź także z każdą sprawą, z którą nie potrafisz sobie poradzić.

Działalność pedagoga szkolnego obejmuje obszary:

  • Ogólno-wychowawczy
  • Dbanie o realizację obowiązku szkolnego przez uczniów.
  • Udzielanie rodzicom porad uławiających rozwiązywanie przez nich problemów wychowawczych z własnymi dziećmi.
  • Prowadzenie diagnozy i monitoringu problemów wychowawczych sprawianych przez uczniów.
  • Indywidualnej opieki psychologiczno - pedagogicznej:
  • Rozpoznawanie różnych form niedostosowania społecznego młodzieży oraz przeciwdziałanie skrajnym formom niedostosowania społecznego uczniów (współpraca z odpowiednimi instytucjami).
  • Podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych.

Profilaktyka wychowawcza:

  • Rozpoznawanie warunków życia uczniów sprawiających trudności w realizacji procesu dydaktyczno – wychowawczego.

Diagnozowanie środowiska ucznia.

- przeprowadzanie wywiadów środowiskowych,

- współpraca z rodzicami,

- współpraca z wychowawcami,

- rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz rozpoznawanie przyczyn niepowodzeń szkolnych.

Ponadto:

  • Wnioskowanie o kierowanie spraw uczniów z rodzin patologicznych do odpowiednich sądów dla nieletnich
  • Wspieranie rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych sprawianych przez uczniów.

Praca korekcyjno – wychowawcza: u którego stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe lub specyficzne trudności w uczeniu się uniemożliwiające sprostaniu wymaganiom wynikającym z realizowanych programów nauczania. Udzielanie nauczycielom pomocy w dostosowaniu wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe lub specyficzne trudności w uczeniu się uniemożliwiające sprostaniu wymaganiom wynikającym z realizowanych programów nauczania.

Pomoc materialna:

Organizowanie pomocy materialnej uczniom z rodzin o szczególnie trudnych warunkach materialnych, osieroconym, zaniedbanych, wielodzietnych itp.

- współorganizowanie pomocy rzeczowej,

- praca w komisji stypendialnej,

Doradztwo zawodowe:

Systematyczne diagnozowanie zapotrzebowania uczniów na informacje edukacyjne i zawodowe oraz pomoc w planowaniu kształcenia i kariery zawodowej

Udzielanie uczniom pomocy w prawidłowym wyborze kierunku dalszego kształcenia, dostarczanie informacji na temat rodzajów szkół średnich, przy współpracy z PPP organizowanie zajęć warsztatowych aktywizujących do wyboru zawodu. 

W ramach swojej pracy pedagog szkolny współpracuje z takimi placówkami wspierającymi proces dydaktyczno-wychowawczy szkoły jak:

  • Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna,
  • Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej,
  • Sąd Rejonowy – Wydział Rodzinny i Nieletnich
  • Komisariatem Policji,
  • Kuratorami sądowymi.

STYLE UCZENIA SIĘ

Każdy uczeń ma własny styl uczenia się. Ważne jest, aby mieć świadomość, jaka metoda uczenia się najbardziej na sprzyja. Style uczenia się to:
a) WZROKOWCY
b) SŁUCHOWCY
c) KINESTETYCY
Wskazówki dla poszczególnych stylów uczenia się:
WZROKOWCY:
• Rób notatki,
• Przy robieniu notatek używaj kolorowych pisaków, długopisów,
• Najważniejsze informacje zapisuj na niewielkich kartkach, umieszczaj je później na wysokości oczu w miejscu, w którym często przebywasz,
• Samodzielnie twórz tabele, grafiki, schematy, rysunki, itp.
SŁUCHOWCY:
• Głośno powtarzaj najważniejsze fakty do zapamiętania,
• Informacje, których chcesz się szybko nauczyć, czytaj z różną intonacją,
• Ucząc się śpiewaj, rymuj, deklamuj,
• Monolog, dialog, dyskusja w grupie to metody najbardziej przydatne w twoim przypadku,
• Nagrywaj i odsłuchuj materiał, który chcesz zapamiętać.
KINESTETYCY:
• Podczas uczenia się przywołuj gesty, pantomimikę, mimikę,
• Demonstruj pojęcia za pomocą ruchów i gestów,
• Konstruuj przestrzenne model materiału do zapamiętania.

Opracowanie: pedagog szkolny, na podstawie art. „Nauczać samego siebie" w „Głos Pedagogiczny" marzec 2015

Popularne

Gościmy

Odwiedza nas 117 gości oraz 0 użytkowników.

Logowanie

Copyright © 2018 Patryk Rybaczuk | Paweł Matak Rights Reserved.